Asun vuokraus on nykyaikaista, kätevää ja helppoa. Voit vuokrata sen joko verkkokaupasta tai Helsingin liikkeestämme. 


Käytännössä vaatevuokraus etenee seuraavasti:


  • Löydä unelmiesi asu juhliin tai työtilaisuuteen joko netistä tai liikkeestä
  • Valitse kokosi ja vuokrausaika 
  • Valitse sinulle helpoin toimitustapa; oli se sitten Posti tai Matkahuolto. Voit myös vaihtoehtoisesti varata asun netissä ja noutaa sen liikkeestä omien aikataulujesi mukaan 
  • Maksa vuokraus
  • Lähetämme sinulle asun joko paketissa tai pukupussissa
  • Käytä asua kuin omaasi; anna itsevarmuutesi huokua, nauti ja varaudu ihaileviin katseisiin! 
  • Palauta asu ohjeiden mukaisesti

Yleiset kysymykset

Miten palvelu toimii?

Vuokraamme vaatteita kertavuokrauksina ilman sitoutumista tai pakollista rekisteröitymistä.

Voit varata kunkin asun omasta kalenterista vuokrausajan sen päivän ympärille, jolloin haluat asun käyttöösi. Vuokrausaika on joko 3 tai 7 päivää. Mahdollinen toimitus lasketaan tämän ajan ulkopuolelle, eikä sinun tarvitse huolehtia siitä. Vuokrausaika on se aika, kun asu on sinulla omassa käytössäsi.


Voit vuokrata vaatteita joko Helsingin liikkeestä tai verkkokaupasta. Jos haluat tulla kokeilemaan vaatteita, se onnistuu aukioloaikojen puitteissa. Sovitusaikaa ei tarvitse varata etukäteen. Mikäli vuokraat verkosta, lähetämme asun sinulle Bonicin omassa pukupussissa Postin tai Matkahuollon kautta tai voit noutaa sen liikkeestämme.

Missä kunnossa vuokra-asut ovat?

Asut ovat hyvässä kunnossa. Otamme ne pois vuokralta, jos huomaamme niissä merkittävää kulumaa.

Haluamme, että asiakkaamme saavat erinomaisen kokemuksen laadukkaiden asujen kanssa, joten meille on erittäin tärkeää vuokrata vain hyväkuntoisia vaatteita. Huollamme ne asianmukaisesti jokaisen vuokrauskerran jälkeen joko itse omassa liikkeessämme tai pesulassa.

Ostamme asut uusina. Ne ovat kaikkien vuokrattavissa ja sovitettavissa.

Huonokuntoisemmat vaatteet myydään second handina tai hävitetään asianmukaisesti riippuen niiden kunnosta.

Saanko tulla sovittamaan asuja?

Asuja saa ehdottomasti tulla sovittamaan! Sovitukseen ei tarvitse ajanvarausta, vaan voit tulla liikkeeseemme meidän aukioloaikojen puitteissa, eli ti-pe klo 12-18.

Saanko lunastaa asun, jos haluankin sen omaksi?

Vuokrattua kappaletta ei valitettavasti voi lunastaa itselleen vuokrausajan päätyttyä, sillä se saattaa olla varattuna jo seuraavalle ihanalle asiakkaalle.

Mikäli kuitenkin rakastut vuokraamaasi asuun niin paljon, että haluaisit ostaa sen omaksi, voit ilmoittaa asiasta meille. Kun kyseinen asu poistuu valikoimastamme, voimme ilmoittaa siitä suoraan sinulle, jolloin voit halutessasi ostaa sen omaksi.

Voiko varauksen perua?

Varauksen voi joko vaihtaa toiseen asuun tai ajankohtaan, vaihtaa lahjakorttiin tai perua niin, että palautamme siihen käytetyn rahasumman. Varaus tulee peruuttaa viimeistään 14 vrk ennen ensimmäistä vuokrauspäivää.

Ymmärrämme, että yllättäviä sairastumisia saattaa tulla juuri juhlien kynnyksellä. Tässä tapauksessa voit ottaa meihin yhteyttä, niin sovitaan joustavasti kuinka toimitaan.

Voinko vuokrata asun myös liikkeestä vai tehdäänkö varaus aina netissä?

Asun vuokrauksen voi tehdä myös liikkeessä. Jos löydät mieluisan asun liikkeestä, kannattaa se varata samantien ja näin varmistaa, että saat lemppariasun tärkeään hetkeen.

Voit myös tehdä varauksen liikkeestä vaikka samalle päivälle ja napata asun mukaan heti.

Vaatteiden huolto

Miten Bonic huoltaa vaatteet?

Me huollamme vaatteet asiakkaiden puolesta. Pesemme ne joko käsin tai käytämme asujen huoltoon tarkoitettua tehokasta höyrytyskaappia. Vaativammat materiaalit huolletaan pesulassa. Varmistamme, että asut ovat aina huollettuja ja pestyjä seuraavaan vuokrauskertaan mennessä.

Mitä jos asu menee rikki vuokratessa?

Normaalista käytöstä johtuvat haaverit eivät haittaa. Tähän lasketaan muun muassa mahdolliset repeämät, vetoketjun rikkoontumiset tai muut vastaavat asiat. Myöskään tahrat eivät haittaa emmekä laskuta asiakasta näistä.

Mitä jos asuun tulee likaa ja/tai tahroja vuokrauksen aikana?

Tämä ei haittaa mitään! Lika ja tahrat kuuluvat elämään (ja juhliin). Haluamme, että pystyt käyttämään asua kuin omaasi ilman huolen häivää. Jos asu tahriintuu, me hoidamme pesetyksen asianmukaisesti, emmekä laskuta sinua tästä.

Pitääkö minun pestä asu itse?

Me hoidamme asujen puhtaanapidon ja huollon, joten niitä ei tarvitse pestä vuokrausajan päätyttyä.

Voinko silittää vuokraamani vaatteen?

Me huollamme ja silitämme vaatteet ennen jokaista vuokrausta, joten sinun ei tarvitse huolehtia siitä!

Jos vaate on kuitenkin päässyt rypistymään kuljetuksen aikana tai pukupussissa, suosittelemme höyryttamään sen ennen h-hetkeä. Myös silittäminen on sallittua, kunhan varmistat pesulapusta, että vaate soveltuu silitettäväksi.

Saanko pestä vaatteeni itse, jos se likaantuu vuokrausajan aikana?

Toki saat pestä myös vaatteen itse pesuohjeen mukaan, jos se on tarpeellista. On kuitenkin todella tärkeää, että ohjeita noudatetaan tarkasti, jotta vaatteiden käyttöikä maksimoidaan.

Toimitus ja palautus

Milloin vastaanotan asun?

Pyrimme aina lähettämään asun niin, että saat sen n. 1 vuorokautta ennen sovitun vuokrausajan alkamista tai viimeistään ensimmäisenä vuokrauspäivänä.

Mikäli olet tilannut asun noudolla Helsingin liikkeestä, sen voi tulla noutamaan ensimmäisen vuokrauspäivän aikana aukioloaikojen puitteissa.

Miten palautan tuotteen?

Voit palauttaa tuotteen joko Helsingin liikeeseen aukioloaikojemme puitteissa tai lähettää sen Matkahuollon tai Postin kautta.

Matkahuollon tai Postin kautta palautettaessa laitamme mukaan valmiiksi tulostetun palautuskortin, jonka voit laittaa pukupussissa olevaan muovitaskuun.

Palauta asu vuokrausajan päätyttyä, eli viimeistä vuokrauspäivää seuraavana päivänä.