1. Asiakastietorekisterin ylläpitäjä

Bonic Fashion Oy

3175400-8

Uudenmaankatu 13

00120 Helsinki

info@bonic.fi

Yhteyshenkilö: Kati Kinnari, kati.kinnari@bonic.fi

Rekisterin nimi: Bonic Fashion Oy:n asiakasrekisteri

2. Henkilötietojen keräys

Käyttämällä Bonic Fashion Oy:n palveluita ja rekisteröitymällä verkkosivuillamme asiakasrekisteriimme hyväksyt sekä käyttöehtomme että rekisteri- ja tietosuojaselosteemme.

Keräämme asiakastietoja asiakassuhteen ylläpitoa varten. Asiakastietoja voidaan käyttää myös analysointiin ja tilastoihin, markkinointiin sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Asiakastietoja käsitellään aina luottamuksellisesti.

3. Rekisteriin tallennettavat tiedot

Rekisteriin talletettavia tietoja ovat yhteystiedot ja henkilötiedot, maksutiedot, yritystiedot jos tilaaja on yritys, tiedot aiemmista ostoista, tapahtumat sivustolla ollessa, laitetiedot ja paikkatiedot.

4. Tiedonlähteet

Bonic Fashion Oy asiakasrekisteriin talletettavat tiedot kerätään muun muassa www-lomakkeista, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median välityksellä, allekirjoitetuista sopimuksista, kasvotusten käytävistä keskusteluista sekä erinäisistä tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan Bonic Fashion Oy:lle.

5. Tietojen luovutus eteenpäin harkituille yhteistyökumppnaille

Bonic Fashion Oy:lla on oikeus luovuttaa tietoja kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön rajoissa. Tietoja voidaan välittää yhteistyökumppaneille, jotka ovat verkkokauppaa kehittävät yhteistyökumppanit, markkinointikumppanit, maksunvälittäjät, luotonmyöntäjät, Posti ja muut tarvittavat kuljetusliikkeet sekä ulkopuoliset tahot ongelma- ja reklamaatiotilanteissa. Myös viranomaisille voidaan luovuttaa tietoja tarvittaessa.

Yhteistyökumppaneiden kanssa solmitaan sopimukset, joissa määritellään heidän vastuu asiakastietojen käsittelyyn liittyen. Yhteistyökumppaneilla ei ole oikeutta luovuttaa saamiaan tietoja edelleen.

Asiakastietoja säilytetään siihen asti, kun Bonic Fashion Oy tarvitsee niitä niihin käyttötarkoituksiin, joita varten ne on kerätty. Tietoja voidaan poistaa asiakkaan pyytäessä, tai mikäli asiakas väärinkäyttää palveluita tai harjoittaa lainvastaista toimintaa. Tietoja voidaan luovuttaa viranomaisille erillisestä pyynnöstä.

Mahdollisissa tietoturvaloukkaustapauksissa Bonic Fashion Oy tekee asetuksen mukaisen ilmoituksen 72 tunnin kuluessa tietosuojaviranomaiselle. Tästä ilmoitetaan aina myös asiakkaalle, ellei kyseessä ole vähäinen loukkaus, josta asiakkaalle ei synny haittaa. 

6. Rekisterin suojauksen periaatteet

Kaikki asiakastiedot säilytetään tietoturvattuina Bonic Fashion Oy:n toimesta. Tiedot suojataan ja käsitellään luottamuksellisesti ja asianmukaisesti. Tietoja säilytetään internet -palvelimilla, ja niiden digitaalisesta ja fyysisestä tietoturvasta huolehditaan.

Asiakastietoja käsitellään ainoastaan tarkasti nimettyjen työntekijöiden toimesta.

7. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Asiakasrekisteriin kuuluvilla henkilöillä on oikeus tarkastaa Bonic Fashion Oy:n asiakasrekisteriin tallennetut omat tiedot sekä vaatia virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä.

Asiakas voi pyytää tarkastaa häntä koskevat asiakastiedot suoraan Bonic Fashion Oy:lta. Tarvittaessa pyytäjän henkilöllisyys tulee todistaa. Asiakkaalle vastataan kuukauden kuluessa pyynnöstä.

8. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Asiakasrekisteriin kuuluvalla henkilöllä on oikeus pyytää Bonic Fashion Oy:ta poistamaan tiedot rekisteristä. Lisäksi asiakasrekisteriin kuuluvalla henkilöllä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet rajoittaa henkilötietojen käyttöä.

Asiakas voi pyytää poistamaan tai rajoittamaan häntä koskevat asiakastiedot suoraan Bonic Fashion Oy:lta. Tarvittaessa pyytäjän henkilöllisyys tulee todistaa. Asiakkaalle vastataan kuukauden kuluessa pyynnöstä.

Muutokset

Bonic Fashion Oy pidättää oikeuden muuttaa ehtoja ja tietosuojaselostetta. Asiakkaan on tilausta tehdessä tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin – päivitetyt ehdot ja selosteet ovat aina asiakkaan nähtävillä ja saatavilla verkkosivustollamme.

Jos ehtoja ja/tai selosteita muokataan ja niihin sisältyy asiakkaille olennaisia muutoksia, informoimme asiakkaita lähettämällä heille sähköpostiviestin, ja lisäksi sosiaalisen median kanavissamme (Facebook ja Instagram) ennen uusien muutoksien voimaan tuloa.

Yleiset kysymykset

Miten palvelu toimii?

Voit vuokrata vaatteita kertavuokrauksina juhliin ja muihin tärkeisiin hetkiin. Asuvaraus tehdään verkkokaupassa.

Voit tehdä varauksen kunkin asun omasta kalenterista sen päivän ympärille, jolloin haluat asun käyttöösi. Jos esimerkiksi juhlapäivä on lauantaina, kannttaa vuokrausaika laittaa alkamaan jo perjantaista.

Vuokrausaika on valintasi mukaan joko 3 tai 7 päivää kerrallaan ja saat asun täksi ajaksi täysin omaan käyttöösi. Asu toimitetaan sinulle Postin kautta ja lähetykseen kuluvat päivät lasketaan vuokrausajan ulkopuolelle. Vuokrausaika on se aika, kun asu on sinulla omassa käytössäsi.

Vuokrausajan päätyttyä sinun ei tarvitse pestä asua, vaan me teemme sen puolestasi. Haluamme, että voit nauttia kokemuksesta ilman huolen häivää, joten tahrat ja repeämät eivät haittaa, emmekä koskaan laskuta haavereista.

Missä kunnossa asut ovat?

Asut ovat hyvässä kunnossa. Haluamme, että asiakkaamme saavat erinomaisen kokemuksen laadukkaiden asujen kanssa, joten meille on erittäin tärkeää vuokrata vain hyväkuntoisia ja puhtaita vaatteita. Huollamme ne asianmukaisesti vuokrauskertojen välissä joko itse oman liikkeemme pesulassa tai SOL:issa.

Saamme asut Bonicille aina uusina. Ne ovat liikkeessä kaikkien saatavilla ja sovitettavissa.

Huonokuntoisemmat vaatteet myymme second handina tai hävitämme asianmukaisesti riippuen niiden kunnosta.

Voiko asuja sovittaa ennen vuokrauspäätöstä?

Valitettavasti asuja ei voi sovittaa, sillä meillä ei ole fyysistä liikettä. Autamme sinua kuitenkin mielellämme asun valinnan sekä sen koon ja istuvuuden kanssa. Voit ottaa meihin yhteyttä chatissa, sähköpostitse, sosiaalisessa mediassa tai soittamalla.

Saanko lunastaa asun, jos haluankin sen omaksi?

Vuokrattua kappaletta ei valitettavasti voi lunastaa itselleen vuokrausajan päätyttyä, sillä se saattaa olla varattuna jo seuraavalle upealle asiakkaalle.

Mikäli kuitenkin isket silmäsi tiettyyn asuun ja haluaisit ostaa sen omaksi, ilmoita tästä meille. Kun kyseinen asu poistuu valikoimastamme, voimme ottaa yhteyttä sinuun.

Voiko varauksen perua?

Varauksen voi joko vaihtaa toiseen asuun tai ajankohtaan, vaihtaa lahjakorttiin tai perua niin, että palautamme siihen käytetyn rahasumman. Varaus tulee peruuttaa viimeistään 14 vrk ennen ensimmäistä vuokrauspäivää.

Ymmärrämme, että yllättäviä sairastumisia saattaa tulla juuri juhlien kynnyksellä tai että verkosta tilattu asu ei olekaan oikean kokoinen. Näissä tapauksissa voit ottaa meihin yhteyttä, niin sovitaan joustavasti kuinka toimitaan.

Juhlavaatteiden huolto

Miten Bonic huoltaa vaatteet?

Me pesemme ja huollamme vaatteet asiakkaiden puolesta. Pesemme ne joko käsin omassa pesulassamme tai käytämme asujen huoltoon tarkoitettua tehokasta höyrytyskaappia. Vaativammat materiaalit luovutamme ammattilaisten käsiin SOL:iin.

Varmistamme, että asut ovat aina huollettuja, puhtaita ja silitettyjä seuraavia asiakkaita varten.

Mitä jos asu menee rikki vuokratessa?

Haaverit eivät haittaa. Asut ovat vakuutettuja, joten emme laskuta normaalista käytöstä johtuvista repeämistä, vetoketjun rikkoontumisista tai muista vahingoista.

Mitä jos asuun tulee likaa ja/tai tahroja vuokrauksen aikana?

Tämä ei haittaa mitään! Lika ja tahrat kuuluvat elämään (ja juhliin). Haluamme, että voit käyttää asua kuin omaasi ilman huolen häivää.

Me pesemme ja pesetämme asut aina vuokrauskertojen välissä, emmekä laskuta asiakasta tästä. Asut ovat vakuutettuja.

Pitääkö minun pestä asu itse?

Me hoidamme asujen pesun ja huollon aina, joten sinun ei tarvitse pestä sitä vuokrausajan päätyttyä.

Voinko silittää vuokraamani vaatteen?

Me huollamme ja silitämme puhtaat vaatteet aina ennen kuin annamme sen asiakkaalle, joten sinun ei tarvitse huolehtia siitä.

Jos vaate on kuitenkin päässyt rypistymään kuljetuksen aikana pukupussissa, suosittelemme höyryttamään sen ennen h-hetkeä. Myös silittäminen on sallittua, kunhan varmistat pesulapusta, että vaate soveltuu silitettäväksi.

Saanko pestä vaatteeni itse, jos se likaantuu vuokrausajan aikana ja haluan käyttää sitä useammin kuin kerran?

Toki vaatteen saa pestä myös itse! On kuitenkin todella tärkeää, että pesuohjeita noudatetaan tarkasti, jotta vaatteiden käyttöikä maksimoidaan.

Toimitus ja palautus

Milloin vastaanotan asun?

Lähetämme asun niin, että saat sen n. 1 vuorokautta ennen sovitun vuokrausajan alkamista tai viimeistään ensimmäisenä vuokrauspäivänä.

Lähetykseen ja palautukseen kuluvat ajat lasketaan vuokrausajan ulkopuolelle, eli vuokrausaika (3 tai 7 vuorokautta) on se aika, kun asu on sinulla omassa käytössä.

Miten palautan tuotteen?

Palautus tehdään Postin kautta. Laitamme lähetyksen mukaan jo valmiiksi tulostetun palautuskortin, joka laitetaan pukupussissa olevaan muovitaskuun. Asu lähetetään takaisin samassa pukupussissa, jossa se vastaanotetaan. Sen voi lähettää takaisin meille mistä tahansa Postin palvelupisteeltä. Palautus on ilmainen.

Asu tulee palauttaa vuokrausajan päätyttyä, eli viimeistä vuokrauspäivää seuraavana päivänä.