1. Asiakastietorekisterin ylläpitäjä

Bonic Fashion Oy

3175400-8

Uudenmaankatu 13

00120 Helsinki

info@bonic.fi

Yhteyshenkilö: Kati Kinnari, kati.kinnari@bonic.fi

Rekisterin nimi: Bonic Fashion Oy:n asiakasrekisteri

2. Henkilötietojen keräys

Käyttämällä Bonic Fashion Oy:n palveluita ja rekisteröitymällä verkkosivuillamme asiakasrekisteriimme hyväksyt sekä käyttöehtomme että rekisteri- ja tietosuojaselosteemme.

Keräämme asiakastietoja asiakassuhteen ylläpitoa varten. Asiakastietoja voidaan käyttää myös analysointiin ja tilastoihin, markkinointiin sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Asiakastietoja käsitellään aina luottamuksellisesti.

3. Rekisteriin tallennettavat tiedot

Rekisteriin talletettavia tietoja ovat yhteystiedot ja henkilötiedot, maksutiedot, yritystiedot jos tilaaja on yritys, tiedot aiemmista ostoista, tapahtumat sivustolla ollessa, laitetiedot ja paikkatiedot.

4. Tiedonlähteet

Bonic Fashion Oy asiakasrekisteriin talletettavat tiedot kerätään muun muassa www-lomakkeista, sähköpostitse, puhelimitse, sosiaalisen median välityksellä, allekirjoitetuista sopimuksista, kasvotusten käytävistä keskusteluista sekä erinäisistä tilanteista, joissa asiakas luovuttaa tietojaan Bonic Fashion Oy:lle.

5. Tietojen luovutus eteenpäin harkituille yhteistyökumppnaille

Bonic Fashion Oy:lla on oikeus luovuttaa tietoja kulloinkin voimassa olevan lainsäädännön rajoissa. Tietoja voidaan välittää yhteistyökumppaneille, jotka ovat verkkokauppaa kehittävät yhteistyökumppanit, markkinointikumppanit, maksunvälittäjät, luotonmyöntäjät, Posti ja muut tarvittavat kuljetusliikkeet sekä ulkopuoliset tahot ongelma- ja reklamaatiotilanteissa. Myös viranomaisille voidaan luovuttaa tietoja tarvittaessa.

Yhteistyökumppaneiden kanssa solmitaan sopimukset, joissa määritellään heidän vastuu asiakastietojen käsittelyyn liittyen. Yhteistyökumppaneilla ei ole oikeutta luovuttaa saamiaan tietoja edelleen.

Asiakastietoja säilytetään siihen asti, kun Bonic Fashion Oy tarvitsee niitä niihin käyttötarkoituksiin, joita varten ne on kerätty. Tietoja voidaan poistaa asiakkaan pyytäessä, tai mikäli asiakas väärinkäyttää palveluita tai harjoittaa lainvastaista toimintaa. Tietoja voidaan luovuttaa viranomaisille erillisestä pyynnöstä.

Mahdollisissa tietoturvaloukkaustapauksissa Bonic Fashion Oy tekee asetuksen mukaisen ilmoituksen 72 tunnin kuluessa tietosuojaviranomaiselle. Tästä ilmoitetaan aina myös asiakkaalle, ellei kyseessä ole vähäinen loukkaus, josta asiakkaalle ei synny haittaa. 

6. Rekisterin suojauksen periaatteet

Kaikki asiakastiedot säilytetään tietoturvattuina Bonic Fashion Oy:n toimesta. Tiedot suojataan ja käsitellään luottamuksellisesti ja asianmukaisesti. Tietoja säilytetään internet -palvelimilla, ja niiden digitaalisesta ja fyysisestä tietoturvasta huolehditaan.

Asiakastietoja käsitellään ainoastaan tarkasti nimettyjen työntekijöiden toimesta.

7. Tarkastusoikeus ja oikeus vaatia tiedon korjaamista

Asiakasrekisteriin kuuluvilla henkilöillä on oikeus tarkastaa Bonic Fashion Oy:n asiakasrekisteriin tallennetut omat tiedot sekä vaatia virheellisen tiedon korjaamista tai puutteellisen tiedon täydentämistä.

Asiakas voi pyytää tarkastaa häntä koskevat asiakastiedot suoraan Bonic Fashion Oy:lta. Tarvittaessa pyytäjän henkilöllisyys tulee todistaa. Asiakkaalle vastataan kuukauden kuluessa pyynnöstä.

8. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Asiakasrekisteriin kuuluvalla henkilöllä on oikeus pyytää Bonic Fashion Oy:ta poistamaan tiedot rekisteristä. Lisäksi asiakasrekisteriin kuuluvalla henkilöllä on muut EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet rajoittaa henkilötietojen käyttöä.

Asiakas voi pyytää poistamaan tai rajoittamaan häntä koskevat asiakastiedot suoraan Bonic Fashion Oy:lta. Tarvittaessa pyytäjän henkilöllisyys tulee todistaa. Asiakkaalle vastataan kuukauden kuluessa pyynnöstä.

Muutokset

Bonic Fashion Oy pidättää oikeuden muuttaa ehtoja ja tietosuojaselostetta. Asiakkaan on tilausta tehdessä tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin – päivitetyt ehdot ja selosteet ovat aina asiakkaan nähtävillä ja saatavilla verkkosivustollamme.

Jos ehtoja ja/tai selosteita muokataan ja niihin sisältyy asiakkaille olennaisia muutoksia, informoimme asiakkaita lähettämällä heille sähköpostiviestin, ja lisäksi sosiaalisen median kanavissamme (Facebook ja Instagram) ennen uusien muutoksien voimaan tuloa.

Yleiset kysymykset

Miten palvelu toimii?

Vuokraamme vaatteita kertavuokrauksina ilman sitoutumista tai pakollista rekisteröitymistä. Voit varata
kalenterista vuokrausajan sen päivän ympärille, jolloin haluat asun käyttöösi. Vuokrausaika on joko 3 tai 7 päivää.
Voit vuokrata vaatteita joko Helsingin liikkeestä tai verkkokaupasta. Mikäli vuokraat verkosta, lähetämme asun sinulle Bonicin omassa pukupussissa Postin tai Matkahuollon kautta tai voit noutaa sen liikeestämme.

Mihin tarkoitukseen asun voi vuokrata?

Asun voi vuokrata mihin tarkoitukseen tahansa. Oli kyseessä sitten illallistreffit, tyttöjen ilta tai ystäväpariskunnan hääjuhla, Bonicin asua voi käyttää missä ja milloin vain täysin omien mieltymysten mukaisesti.

Missä kunnossa vuokra-asut ovat? Onko niissä nukkaa tai kulumaa?

Asut ovat hyvässä kunnossa, vaikka ovatkin kierrätettyjä. Otamme ne pois vuokramarkkinoilta, jos huomaamme niissä merkittävää kulumaa tai nukkaa. On kuitenkin hyvä muistaa, että asut eivät ole välttämättä uusia, vaan niitä on käytetty. Haluamme kuitenkin, että asiakkaamme saavat erinomaisen käyttökokemuksen asujen kanssa, joten meille on erittäin tärkeää vuokrata vain hyväkuntoisia vaatteita. Huollamme ne asianmukaisesti jokaisen vuokrauskerran jälkeen, jotta ne pysyvät mahdollisimman hyvässä kunnossa asiakkaita varten. Huonokuntoisemmat vaatteet myydään second handina tai hävitetään asianmukaisesti riippuen niiden kunnosta.

Mitä jos asuun tulee likaa ja/tai tahroja vuokrauksen aikana?

Eipä kuulkaas haittaa! Lika ja tahrat kuuluvat elämään. Haluamme, että pystyt käyttämään asua kuin omaasi, joten jos näin pääsee sattumaan, me hoidamme puhtaanapidon asianmukaisesti.

Mitä jos asu menee rikki vuokratessa?

Asut ovat kuitenkin kestävää materiaalia, ja vaatii melkoisen paljon, että ne menisivät täysin rikki. Joten huoli pois!

Saanko tulla sovittamaan asuja?

Asuja saa ehdottomasti tulla sovittamaan! Sovitukseen ei tarvitse ajanvarausta, vaan voit tulla liikkeellemme aukioloaikojen puitteissa, eli ti-pe klo 12-18.

Saanko lunastaa asun, jos haluankin sen omaksi?


Vuokrattua kappaletta ei valitettavasti voi lunastaa itselleen, sillä se saattaa olla varattuna jo seuraavalle ihanalle naiselle. Mikäli kuitenkin rakastut vuokraamaasi asuun niin paljon, että haluaisit ostaa sen omaksi, voimme sopia suoraan suunnittelijan kanssa uuden asun teettämisestä. Siispä nakkaa viestiä somessa tai nykäise hihasta storella, niin järjestetään asia sinulle parhain päin!

Voiko varauksen perua?

Varauksen voi joko siirtää toiseen ajankohtaan, vaihtaa lahjakorttiin tai perua niin, että palautamme siihen käytetyn rahasumman.

Pitääkö minun pestä asu itse?

Me hoidamme asujen puhtaanapidon ja huollon, joten niitä ei tarvitse pestä vuokrausajan päätyttyä.

Milloin palautan tuotteen?

Vuokra-asu palautetaan lähimpään Postin tai Matkahuollon pisteeseen tai suoraan Helsingin liikkeeseen vuokrausajan päätyttyä, eli viimeistä vuokrauspäivää seuraavana päivänä.

Voinko silittää vuokraamani vaatteen?

Me huollamme ja silitämme vaatteet ennen jokaista vuokrausta, joten sinun tarvitse huolehtia siitä! Kuitenkin, jos vaate on päässyt rypistymääm, suosittelemme höyryttamään sen. Myös silittäminen on sallittua, kunhan varmistat pesulapusta, että vaate soveltuu silitettäväksi.

Saanko pestä vaatteeni itse, jos se likaantuu vuokrausajan aikana?

Toki saat pestä myös vaatteen itse pesuohjeen mukaan, jos se on tarpeellista. On kuitenkin todella tärkeää, että ohjeita noudatetaan tarkasti, jotta vaatteiden käyttöikä maksimoidaan.

Toimitus ja palautus

Milloin vastaanotan asun?

Pyrimme aina lähettämään asun niin, että saat sen n. 1 vuorokautta ennen sovitun vuokrausajan alkamista.

Miten palautan tuotteen?

Voit palauttaa tuotteen joko Helsingin liikeeseen aukioloaikojen puitteissa tai lähettää sen Matkahuollon tai Postin kautta. Matkahuollon tai Postin kautta palautettaessa laitamme mukaan valmiiksi tulostetun palautuskortin, jonka voit laittaa pukupussissa olevaan muovitaskuun.