Seuraavat käyttöehdot koskevat Bonic Fashion Oy:n verkkokaupassa asiointia. Asiakkaan on tilaushetkellä tutustuttava voimassa oleviin ehtoihin ja hyväksyttävä ne ennen varsinaisen tilauksen tekemistä. Bonic Fashion Oy:n toiminnasta vastaa:

Bonic Fashion Oy

3175400-8

Uudenmaankatu 13, 00120 Helsinki

info@bonic.fi

+358 45 327 1298

Vuokraustilauksia tehdessä noudatetaan kulloinkin voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa alla. Bonic Fashion Oy:lla on oikeus muuttaa sopimusehtoja, mistä ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse, mikäli asiakkaan kannalta olennaisia ehtoja muutetaan.

Käyttämällä Bonic Fashion Oy:n palveluita verkossa asiakas hyväksyy seuraavat ehdot sekä sitoutuu noudattamaan niitä.

Asiakasrekisterin ylläpitäminen

Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee luovuttaa seuraavat yhteystietonsa: etunimi, sukunimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä laskutus- ja toimitusosoite. Tiedot ovat osa Bonic Fashion Oy:n asiakasrekisteriä ja niitä käsitellään turvallisesti tietosuojalausekkeen mukaisesti. Lisätietoa tästä.

Bonic Fashion Oy:lla on oikeus käsitellä ja luovuttaa asiakasrekisterissä olemassa olevia tietoja henkilötietolain mukaisesti perustelluin syin. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin. Lisätietoa antaa Bonic Fashion Oy.

Maksuehdot

Bonic Fashion Oy käyttää Checkout Finland Oy:n tarjoamia maksupalveluita. Checkout on asiakkaalle turvallinen maksutapa. Checkoutilla on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä, ja Checkout Finland Oy on osa OP Ryhmää.

Kattavat maksuehdot voi lukea osoitteesta: https://www.checkout.fi/ehdot-ja-sopimukset/maksuehdot .

Verkkopankkimaksu

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokortti ja Visa Electron

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Tilausehdot

Tilausvahvistus

Tilauksen tekemisen jälkeen asiakas saa kirjallisen tilausvahvistuksen tilaushetkellä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistukselta näkee tehdyn tilauksen tiedot hintoineen sekä vuokrausajankohdan. Asiakkaan tulee antaa puhelinnumero ja sähköpostiosoite, jotta voi vastaanottaa tilaukseen liittyvää tärkeää informaatiota. Asiakkaat sitoutuvat jokaisen tilauksen yhteydessä kulloinkin voimassa oleviin, tilausta koskeviin sopimusehtoihin.

Toimitusehdot

Toimitustavat ja – kulut

Bonic Fashion Oy:n paketteja kuljettaa Posti ja Matkahuolto. Tilauksen voi myös varata verkkokaupassa ja noutaa Bonic Fashion Oy:n Helsingin myymälästä sovitun vuokra-ajankohdan alkaessa veloituksetta. Bonic Fashion Oy ei vastaa mahdollisista kuljetukseen liittyvistä myöhästymisistä, mikäli ne eivät ole Bonic Fashion Oy:n toiminnasta johtuvia. 

Mikäli tilaamasi tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksen aikana, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä viipymättä, mutta kuitenkin viimeistään 24 tunnin kuluessa Bonic Fashion Oy:lle.  

Jos asiakkaalle lähetettävä tuote häviää tai vahingoittuu kuljetuksessa, Bonic Fashion Oy on tässä tapauksessa maksuvelvollinen. 

Asun nouto

Saapumisilmoitus lähetetään kuljetusyritykseltä asiakkaalle, kun tilatut tuotteet ovat noudettavissa joko Postin tai Matkahuollon palvelupisteeltä tai pakettiautomaatista. Pakettiautomaatin avaukseen käytettävä koodi lähetetään tekstiviestitse, ja tarkemmat ohjeet pakettiautomaattien käytöstä saa niiden luota paikallisesti. Pakettia säilytetään automaatissa seitsemän vuorokautta sen saapumisesta.  Tilaus maksaa asiakkaalle 5,90 €. Palautus on ilmainen.

 

Postin kotiinkuljetus

Saatavilla on myös Postin kotiinkuljetus annettuun osoitteeseen, suoraan kotiovelle. Paketin kulkua voi seurata Postin lähetystunnuksen perusteella, joka lähetetään sähköpostise tilauksen jälkeen. Ennen saapumista Posti ottaa yhteyttä, ja saapumisajankohdan voi sopia tarkemmin suoraan heidän kanssaan. Postin kotiinkuljetus maksaa asiakkaalle 10,90 €. Palautus on ilmainen.

Tuotteen tarkastus ja vastaanotto

Mikäli tuote on vaurioitunut tai rikkoontunut kuljetuksen aikana, asiakkaan tulee olla yhteyttä Bonic Fashion Oy:seen mahdollisimman nopeasti, mutta kuitenkin viimeistään 24 tunnin kuluessa.

Peruutusehdot

Bonic Fashion Oy:lla on oikeus peruuttaa tilaus, mikäli tuote on vaurioitunut tai sitä ei ole palautettu asianmukaisesti edellisen vuokrauskerran jäljiltä. Tällöin Bonic Fashion Oy palauttaa asun vuokraan kulutetun rahasumman, tai sopii tapauskohtaisesti asiakkaan kanssa, miten tilanne hoidetaan.

Asiakas voi perua tilauksen, mikäli peruutus tehdään 7 vrk ennen sovitun vuokrausajankohdan alkamista. Tässä tapauksessa Bonic Fashion Oy hyvittää asun vuokraan käytetyn rahasumman lahjakortin muodossa. Tuotteen voi myös vaihtaa, mikäli vastaava tuote on saman hintainen ja saatavilla samana ajankohtana. Mikäli tilaus on jo ehditty lähettää, Bonic Fashion Oy:lla on oikeus veloittaa jo syntyneet toimituskulut. Peruutus tulee aina tehdä ottamalla yhteyttä suoraan Bonic Fashion Oy:seen.

Palautusehdot

Vuokratun asun palautus vuokra-ajan päätyttyä

Vuokratun asun palautus on aina ilmainen. Sen voi toimitustavasta riippumatta palauttaa suoraan Helsingin liikkeeseen, tai vaihtoehtoisesti samaan paikkaan, josta se alun perin noudettiin. Palautettaessa asiakkaan tulee käyttää Bonic Fashion Oy:n tilauksen mukana antamaa palautuskorttia.

Vuokratut asut tulee palauttaa määräaikaan mennessä vuokrausajankohdan päättyessä. Mikäli tuotetta ei palauteta vuokra-ajan päätyttyä, asiakas on velvollinen korvaamaan myöhästymiskorvauksena kulloinkin voimassa olevan hinnoittelun mukainen tuotteen vuokra-hinta per myöhästynyt vuorokausi. Mikäli tuotteen palautus viivästyy mistä tahansa asiakkaasta johtuvasta syystä enemmän, kuin tuotteen ovh -hinta, Bonic Fashion Oy:lla on oikeus periä korkeintaan tuotteen alkuperäinen ovh -hinta asiakkaalta.

Palautusoikeus Suomen kuluttajasuojalain mukaan

Asiakkaalla on Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. 14 päivän palautusoikeus alkaa siitä päivästä, kun asiakas vastaanottaa tuotteen. Palautusoikeus koskee ainoastaan käyttämättömiä tuotteita.

Mikäli tuotteesta on havaittavissa selkeitä käytön jälkiä, Bonic Fashion Oy:lla on oikeus periä kyseisen tuotteen vuokrahinta asiakkaalta. Vaatteen kokeilua ei tässä tapauksessa lasketa käytöksi.

Mikäli vuokra-asu halutaan palauttaa, asiakkaan tulee olla yhteydessä ensin Bonic Fashion Oy:seen. Asiakkaan tulee säästää kaikki palautukseen liittyvät tiedot ja dokumentit siihen asti, että Bonic Fashion Oy on vastaanottanut palautetun asun ja asiakas on saanut tiedon siitä tekstiviestitse. Maksu palautetaan asiakkaalle seitsemän arkipäivän kuluessa. Palautus tehdään samalla maksutavalla, jota kuluttaja on käyttänyt ostohetkellä. 

Vuokratun asun rikkoutuminen tai palauttamatta jättäminen

Mikäli tuote on kärsinyt huomattavia vahinkoja, joita ei voida korjata, tai se jätetään kokonaan palauttamatta, Bonic Fashion Oy:lla on oikeus veloittaa asiakkaalta tuotteen alkuperäinen ovh -hinta.

Mikäli tuote jätetään noutamatta, eikä palauteta asianmukaisesti vuokrausajan päätyttyä, asiakas on velvollinen korvaamaan myöhästymiskorvauksena kulloinkin voimassa olevan hinnoittelun vuorokausikohtainen hinta per myöhästynyt vuorokausi. Mikäli tuotteen palautus viivästyy mistä tahansa asiakkaasta johtuvasta syystä enemmän, kuin tuotteen ovh -hinta, Bonic Fashion Oy:lla on oikeus periä tuotteen alkuperäinen ovh -hinta asiakkaalta.


Ongelmatilanteet

Mitkä tahansa ongelmatilanteet pyritään aina ensisijaisesti ratkaisemaan yhdessä asiakkaan kanssa. Mikäli kuitenkin kauppasopimusta koskevaa riitatilannetta ei saada ratkaistuksi Bonic Fashion Oy:n ja asiakkaan keskinäisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajalautakunnan ratkaistavaksi. Riitatilanteen, joita ei saada neuvotteluilla sovittua, ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lainsäädännön mukaisesti.

Evästeet

Bonic Fashion Oy:n www.bonic.fi -verkkokauppasivustolla käytetään evästeitä. Niiden käyttötarkoitus on käyttökokemuksen parantaminen ja palveluiden kehittäminen asiakkaan tarpeisiin sopivaksi sekä personoitu markkinointi.

Lopuksi

Bonic Fashion Oy pidättää oikeuden muuttaa sopimusehtoja. Asiakkaan on ennen tilauksen tekemistä tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin ja hyväksyttävä ne tilausta tehdessä.

Force majeure: Mikäli Bonic Fashion Oy:sta riippumattomista syistä (sodan, luonnontapahtuman, katastrofin, lainsäädännön tai viranomaisen päätöksen, lakon tai muun niihin verrattavan tapahtuman takia) näissä käyttöehdoissa mainittujen velvollisuuksien täyttäminen ei onnistu ylivoimaisen esteen tai tapahtuman johdosta, Bonic Fashion Oy ei ole asiakkaalle korvausvelvollinen.

Yleiset kysymykset

Miten palvelu toimii?

Voit vuokrata vaatteita kertavuokrauksina juhliin ja muihin tärkeisiin hetkiin. Asuvaraus tehdään verkkokaupassa.

Voit tehdä varauksen kunkin asun omasta kalenterista sen päivän ympärille, jolloin haluat asun käyttöösi. Jos esimerkiksi juhlapäivä on lauantaina, kannttaa vuokrausaika laittaa alkamaan jo perjantaista.

Vuokrausaika on valintasi mukaan joko 3 tai 7 päivää kerrallaan ja saat asun täksi ajaksi täysin omaan käyttöösi. Asu toimitetaan sinulle Postin kautta ja lähetykseen kuluvat päivät lasketaan vuokrausajan ulkopuolelle. Vuokrausaika on se aika, kun asu on sinulla omassa käytössäsi.

Vuokrausajan päätyttyä sinun ei tarvitse pestä asua, vaan me teemme sen puolestasi. Haluamme, että voit nauttia kokemuksesta ilman huolen häivää, joten tahrat ja repeämät eivät haittaa, emmekä koskaan laskuta haavereista.

Missä kunnossa asut ovat?

Asut ovat hyvässä kunnossa. Haluamme, että asiakkaamme saavat erinomaisen kokemuksen laadukkaiden asujen kanssa, joten meille on erittäin tärkeää vuokrata vain hyväkuntoisia ja puhtaita vaatteita. Huollamme ne asianmukaisesti vuokrauskertojen välissä joko itse oman liikkeemme pesulassa tai SOL:issa.

Saamme asut Bonicille aina uusina. Ne ovat liikkeessä kaikkien saatavilla ja sovitettavissa.

Huonokuntoisemmat vaatteet myymme second handina tai hävitämme asianmukaisesti riippuen niiden kunnosta.

Voiko asuja sovittaa ennen vuokrauspäätöstä?

Valitettavasti asuja ei voi sovittaa, sillä meillä ei ole fyysistä liikettä. Autamme sinua kuitenkin mielellämme asun valinnan sekä sen koon ja istuvuuden kanssa. Voit ottaa meihin yhteyttä chatissa, sähköpostitse, sosiaalisessa mediassa tai soittamalla.

Saanko lunastaa asun, jos haluankin sen omaksi?

Vuokrattua kappaletta ei valitettavasti voi lunastaa itselleen vuokrausajan päätyttyä, sillä se saattaa olla varattuna jo seuraavalle upealle asiakkaalle.

Mikäli kuitenkin isket silmäsi tiettyyn asuun ja haluaisit ostaa sen omaksi, ilmoita tästä meille. Kun kyseinen asu poistuu valikoimastamme, voimme ottaa yhteyttä sinuun.

Voiko varauksen perua?

Varauksen voi joko vaihtaa toiseen asuun tai ajankohtaan, vaihtaa lahjakorttiin tai perua niin, että palautamme siihen käytetyn rahasumman. Varaus tulee peruuttaa viimeistään 14 vrk ennen ensimmäistä vuokrauspäivää.

Ymmärrämme, että yllättäviä sairastumisia saattaa tulla juuri juhlien kynnyksellä tai että verkosta tilattu asu ei olekaan oikean kokoinen. Näissä tapauksissa voit ottaa meihin yhteyttä, niin sovitaan joustavasti kuinka toimitaan.

Juhlavaatteiden huolto

Miten Bonic huoltaa vaatteet?

Me pesemme ja huollamme vaatteet asiakkaiden puolesta. Pesemme ne joko käsin omassa pesulassamme tai käytämme asujen huoltoon tarkoitettua tehokasta höyrytyskaappia. Vaativammat materiaalit luovutamme ammattilaisten käsiin SOL:iin.

Varmistamme, että asut ovat aina huollettuja, puhtaita ja silitettyjä seuraavia asiakkaita varten.

Mitä jos asu menee rikki vuokratessa?

Haaverit eivät haittaa. Asut ovat vakuutettuja, joten emme laskuta normaalista käytöstä johtuvista repeämistä, vetoketjun rikkoontumisista tai muista vahingoista.

Mitä jos asuun tulee likaa ja/tai tahroja vuokrauksen aikana?

Tämä ei haittaa mitään! Lika ja tahrat kuuluvat elämään (ja juhliin). Haluamme, että voit käyttää asua kuin omaasi ilman huolen häivää.

Me pesemme ja pesetämme asut aina vuokrauskertojen välissä, emmekä laskuta asiakasta tästä. Asut ovat vakuutettuja.

Pitääkö minun pestä asu itse?

Me hoidamme asujen pesun ja huollon aina, joten sinun ei tarvitse pestä sitä vuokrausajan päätyttyä.

Voinko silittää vuokraamani vaatteen?

Me huollamme ja silitämme puhtaat vaatteet aina ennen kuin annamme sen asiakkaalle, joten sinun ei tarvitse huolehtia siitä.

Jos vaate on kuitenkin päässyt rypistymään kuljetuksen aikana pukupussissa, suosittelemme höyryttamään sen ennen h-hetkeä. Myös silittäminen on sallittua, kunhan varmistat pesulapusta, että vaate soveltuu silitettäväksi.

Saanko pestä vaatteeni itse, jos se likaantuu vuokrausajan aikana ja haluan käyttää sitä useammin kuin kerran?

Toki vaatteen saa pestä myös itse! On kuitenkin todella tärkeää, että pesuohjeita noudatetaan tarkasti, jotta vaatteiden käyttöikä maksimoidaan.

Toimitus ja palautus

Milloin vastaanotan asun?

Lähetämme asun niin, että saat sen n. 1 vuorokautta ennen sovitun vuokrausajan alkamista tai viimeistään ensimmäisenä vuokrauspäivänä.

Lähetykseen ja palautukseen kuluvat ajat lasketaan vuokrausajan ulkopuolelle, eli vuokrausaika (3 tai 7 vuorokautta) on se aika, kun asu on sinulla omassa käytössä.

Miten palautan tuotteen?

Palautus tehdään Postin kautta. Laitamme lähetyksen mukaan jo valmiiksi tulostetun palautuskortin, joka laitetaan pukupussissa olevaan muovitaskuun. Asu lähetetään takaisin samassa pukupussissa, jossa se vastaanotetaan. Sen voi lähettää takaisin meille mistä tahansa Postin palvelupisteeltä. Palautus on ilmainen.

Asu tulee palauttaa vuokrausajan päätyttyä, eli viimeistä vuokrauspäivää seuraavana päivänä.